Drum&Bass-tojás



Kellékek:


-hungarocell tojás
-süthető,főzhető gyurma/levegőn száradó gyurma
-hurkapálca
-sniccer
-sárga, fekete,szürke acryl festék
-fekete fonal/cérna/madzag
-decoupage rag.lakk/lakk
-fehér szalvéta(a három rétegű szalvétának a nem mintás rétegeiből)
-fekete filctoll
-vékony ecset/alkoholos filc

Menete:

Fogtam a hurkapálcát és sniccerrel(tapétavágó kés) kihegyeztem, hogy könnyebben belemenjen a hungarocell tojásba. Ezután egy jól irányzott mozdulattal beleszúrtam, alulról, kb. középre igyekeztem.
Kiválasztottam a netről két d&b- s mintát. Az egyiket lemásoltam egy fehér papírlapra(mivel behalt a nyomtatóm), sok radírozás árán sikerült is akkora méretben megrajzolni, ami felfér a tojásra. Ezután ráterítettem egy lap fehér szalvétát és átrajzoltam fekete filctollal. Vigyázva kell rajzolni, mert a szalvétán nagyon megszalad a filctoll festéke, csak éppen éritsd oda a hegyét. Na meg persze nem árt, ha vékony a hegye.:)




Ha ez megvan, felragasztjuk a tojásra. Itt szintén felülről kentem csak le rag.lakkal. Ennél a vékony szalvétánál ez is bőven elég.


Mivel nem akartam, hogy a minta belseje is sárga legyen, ezért mielött felragasztottam, nem festettem le a tojást. Csak utána. Kicsit macerás a sok kis szűk hely miatt, de így aztán olyan színü lehet a minta belseje, amilyet csak szeretnénk, akár fehér is.


Na, most jött a neheze: a festés. Először az egész tojást lefestettem sárgával, nagyon ügyelve a kontúrokra. Ahol mégis elbaltáztam, ott késöbb, mikor megerősítettem a kontúrokat fekete festékkel, kijavítottam. Mikor ez megvolt, jött a minta. Fekete kontúr, ecsettel!, mivel nem volt itthon alkoholos filc. Ha van, azzal is remekül, és sokkal könnyebben meg lehet rajzolni a kontúrokat.:)


Tehát megfestettem a vonalakat, majd kitöltöttem a megfelelő színnel.
Majd fogtam a második mintát, és mivel nem akartam vacakolni a szalvétázással, és szépen felfestettem fekete festékkel(alkoholos filccel egyszerübb, bár vigyázni kell, hogy nehogy benyomjuk a tojást, rajzolás közben), a tojás másik oldalára. Persze itt azért gyakoroltam elötte.
Mikor megszáradt teljesen bekentem rag.lakkal(sima lakkal is elég, nekem csak a rag.lakk van), ettől olyan szép fényes.

Amíg az száradt, elkészítettem a kiegészítőket. A bakeliteket.:)

Fogtam egy kis darab süthető-főzhető gyurmát, és kis korongokat formáztam belőle. Fúrtam, fogpiszkálóval, lyukat a közepébe és kifőztem. Kis hűtés után lefestettem az egyik felét feketére, rátűztem egy fogpiszkára és egy darab hungarocellbe tűztem. Így semmihez nem ért hozzá és szépen megszáradt. Majd a másik felét is lekentem. Végül a közepét, de csak az egyik oldalon, sárgára festettem, és ráírtam hogy D&B. Teljes száradás után, ezek is kaptak egy kis rag.lakkot.
Már csak az maradt hátra, hogy egy kevés fekete madzaggal a tojás alá kötözzem a lemezeket.
:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése