Esküvői meghívó






Miután rengeteg meghívót megnézegettem az interneten, kiválasztottam ezt a fajtát. Elegáns, de nem túl díszített.




Úgy számoltam, hogy egy A/4-es lapból, kb.4db-ot fogok tudni elkészíteni, így ennek megfelelő mennyiségű lilás-gyöngyházas színű papírt vettem. Ezeket szinte minden papír boltban meg lehet venni, de árban nagyon eltérnek az egyes boltok, ezért nem árt utána nézni,hogy melyik helyen érdemes vásárolni.




Tehát a szükséges anyagok:
A/4-es papír( ízlésnek megfelelő -levélpapír, meghívó papír,scrapbook papír, karton....)
papír ragasztó
szalag
papuszpapír
nyomtató
sniccer
ceruza
vonalzó

Szóval, mikor megvolt minden kellék, neki láttam.



A díszes papírból (lila-gyöngyház színű levélpapír), elosztva 4 felé, 10,5cm*14,5cm- es téglalapokat vágtam. (A méretek lehet, hogy kicsit eltérnek.)A lényeg hogy a lapot hosszában és keresztben is megfeleztem. Így jött ki ez a méret.
Majd kimértem, hogy hova kerüljön a hajtás a tetején, mekkora legyen.Végül 2,5cm-es sávot hajtottam vissza.



Következett a szöveg rész. Nem akartam saját kézzel megírni, hogy biztosan olvasható legyen, és kevesebb esély arra,hogy elrontom.:) Ezért nyomtattam.
Megszerkesztettem a szöveget Wordben, formáztam, fogalmaztam, próbanyomtattam..., és végül sikerült kinyomtatni az összes meghívó-belsőt.:)Ami 10,5cm*kb.7cm-es lett. Hogy amikor ráragasztottam a lapra, maradjon kerete.



Kellett még a pauszpapír, hogy legyen egy kis „fátyla” a meghívónak.:)
Ez egy kb.10,5cm*9/9,5cm-es téglalap lett. Szintén úgy méretezve, hogy ne pont a szöveges lap széléig érjen, és a díszes alapot se fedje teljesen.

Ezután jöhetett a ragasztás. Szimpla, de jó minőségű, papír ragasztó stifttel ragasztottam össze a lapokat.
Alap a díszes lapom, aminek már visszahajtottam a tetejét. Kihajtottam és beragasztottam a szöveges lapot, úgy hogy, ha visszahajtom a tetejét, akkor a megfelelő hosszúság lógjon ki. A teljes felületet odaragasztottam, hogy nem lifegjen, hanem szépen simuljon az alapra.
Erre következett a pauszpapír. Ezt viszont már, csak addig ragasztóztam, ameddig a lehajtás tart, hogy „szálljon” , mint egy fedő lap, amit fel lehet hajtani, hogy elolvasd a szöveget.
Mikor ez is megvolt a ráhajtott részt nem ragasztottam oda, azt a masni fogja a helyén tartani.

Mikor már mindent a helyére ragasztottam, lehajtottam a felső, kimért részt, jól lelapogattam, majd bemértem a közepére két pontot, amik 2cm-re voltak egymástól. Ezeknél a pontoknál, vonalzó mellett, a szalag szélességének megfelelő(itt 0,5cm), hosszúságú csíkot vágtam, úgy, hogy az összes réteget átvágjam. Majd egy tiszta, kicsi, lapos fejű csavarhúzóval kitágítottam a hasítékot, óvatosan, hogy ne sérüljön a papír. Mikor már elég széles volta rés, átfűzzem a szalagot, és masnira kötöttem. A végét, hogy ne foszoljon, egy nagyon kevés hobbi ragasztóval kentem le, ami átlátszóra szárad. De öngyújtóval is el lehet dolgozni a végét, de nagyon óvatosan! Vigyázva, hogy semmit ne gyújtsunk fel, és mi se sérüljünk(vagy más)!




Ezzel készen is van a saját készítésű meghívó!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése