Asztali szemetes-Orgona



Tehát!

Amire szükséged lesz(lehet):

- egy nagy tejfölös pohár( vagy attól függően, hogy mekkora szemetest szeretnél, lehet kisebb, nagyobb doboz is)
- spárga
- decoupage ragasztó lakk
- szalvéta
- rafia/szalag/madzag
- fehér/világos akryl festék
- ecsetek


Na szóval! Fogtam a tejfölös dobozomat, és elmostam, megszárítottam. Ezután, gondoltam lefestem fehérrel, és már mehet is a szalvéta a tetejére. Én naiv... Csakhogy az én akryl festékem nem fed olyan jól, hogy egy fehér alapon piros mintás műanyag dobozt befedjen max. 2réteggel. Így hát törtem a fejem, hogy most akkor mi is legyen. Végül a spárgázás mellett döntöttem, ez tutira nem lesz áttetsző.:)
Fogtam hát a dobozt, fejre állítottam, majd bekentem dec.ragasztó lakkal(Pentart)-itt mondanám el,hogy lehet más gyorsan száradó és nagyon erős ragasztóval is csinálni pl.:tapéta ragacs, nekem szimplán csak ez volt épp itthon-, és elkezdtem feltekerni a spárgát, csigába. Egyszerre csak 1-2centiket ragasztóztam, mert nagyon hamar szárad.



Majd mikor készen voltam az aljával, akkor folytattam a feltekerést, ragasztást az oldalán. Nem kell levágni a spárgát, csak szépen a gombolyagról tekertem, így nem kellett bajlódnom az eldolgozással.
A végén, mikor a teljes doboz be volt tekerve elvágtam a spárgát. Hogy könnyebben el lehessen dolgozni a végét, úgy vágtam le a madzagot, mint a virág szárát szokás, ferdén, hegyesre. Így szépen oda lehet ragasztani, és nem fog kitüremkedni a vége. Jól odanyomkodtam, hogy minél jobban belesimuljon.



Ezután, fogtam és fehér acryllal lefestettem az egészet, az alját is. Elég volt egyszer. Fontos, hogy acryl legyen, hogy amikor felragasztjuk a szalvétát, vagy egyéb papírt, akkor ne oldódjon vissza a festésünk.



Megvártam míg megszárad teljesen a festék. Ez lehet 20-30perc, vagy több, festéktől függ. És végre jöhet a minta. Kiválasztottam egy orgonás szalvétát, és rámértem,hogy hogyan fogom tudni illeszteni, hogy körben az egészet befedje, de egymásra ne nagyon kerüljön a minta. Miután sikerült kitalálni, hogyan fér el legjobban, körbe tépkedtem a mintát. A tépéssel, a szélek jobban belesimulnak a felületbe. Én felhasználtam a szalvéta alap hátterét és nem festettem körbe a mintákat, próbáltam úgy felhelyezni, hogy mindenhova jusson abból a krémes-sárga háttérből, ahova kell.
A ragasztást fentről lefelé, kb. centinként haladva csináltam. Sok féle technikát olvastam, hogy hogyan ragaszthatjuk fel a mintánkat. Nem ragasztóztam le az egészet, hanem odaillesztettem a szalvétát, ahova szántam és felülről kentem le ragasztóval, egyből ki is simogatva a ráncokat, az ecsetemmel és az ujjammal. Így egész kevés ránc lett rajta, de mivel amúgy sem sík felületre dolgoztam, nem is lett zavaró pár ránc, vagy elmozdulás. És voila, hosszas ragsztózás és simítgatás után, sikerült befednem a dobozomat.:)
Az alját először nem akartam szalvétázni, de így nem volt "kész". Ezért azokból a darabokból, amiket az oldalánál -mikor az aljára értem- letépkedtem, folytatólagosan felragasztottam az odatartozó mintákat. Ezután, hagytam száradni, és miután teljesen száraznak ítéltem(sajna nem mértem az időt), lekentem még egy réteg dec.ragasztó lakkal. Ezzel tulképp készen is volt, már csak a végleges száradás maradt.





Miután teljesen kiszáradt, gondoltam kész van. De kicsit üresnek találtam és a teteje sem tetszett,hogy olyan fehér. Ezért fogtam egy darab rafiát, odamértem, hogy mekkora éri körbe a nyakát. Fogtam a hobbi ragasztót, és a rafia egyik végénél bekentem, majd jól odanyomtam a dobozomhoz, miután úgy véltem odaragadt, húztam egy csík ragasztót körbe a nyakán, és végig vezettem a rafiát, a végét ismét jól odaragacsoltam. Végül kötöttem egy kicsi masnit egy másik darabból és ragasztó pisztollyal rögzítettem oda, ahol a rafia két vége találkozott.
És készen volt!:)
Én még tettem bele egy kisméretű nejlon zacskót,hogy ne a dobozom belseje legyen full dzsuva a szemetektől. De ez elhagyható.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése