Epres óra

Anyagok:

egy megunt óra(nálam egy, egyszerű Ikeás)
acryl festék
szivacs
szalvéta
süthető/főzhető gyurma
dec.ragasztólakk
ecset(ragasztóhoz)
ragasztópisztoly/hobbyragacs
vasaló
kartonpapír
olló

Volt egy nagyon egyszerű Ikeás,műanyag órám, amit szerettem volna feldobni. Nem akarok a hobbyboltok ellen beszélni, hiszen ők ebből élnek..., de a legtöbb helyen elég drága csak maga az óra szerkezet, de az Ikeában hasonló összegért, egy komplett órát kapni, ami jól felhasználható.
Először is, szétszedtem az órát. Majd egy szép pirossal, szivaccsal felvittem az óra keretére, ami egyben az óra szerkezet tartója is.

Amíg megszáradt, addig eldöntöttem, hogy hogyan legyen a minta, milyen technikával ragasszam, és kipróbáltam,hogy a vasalót bírja-e az eredeti óra lap. Mivel az egy műanyagos, vékony papír szerű, ám mégsem az : ), óra lap volt, így nem bírta a meleget, megolvadt. Ezért kellet, egy másik alap, amit végül egy fehér kartonból vágtam ki, az eredeti alapján. Ez remekül viseli a meleget.

Tehát, lekentem dec.ragasztóval a kartont, és kevés száradás múlva-épp csak míg megfogható szárazságú, ráhelyeztem a szalvétából körbevágott darabot, és felülről, közepes melegségű vasalóval rámenve, a közepétől kifelé haladva, ragasztottam.
Hagytam kicsit száradni. Addig lefestettem, szintén szivaccsal a mutatókat.
Végül kapott még egy réteg rag.lakkot az óra lap. (Itt sajnos egy kicsit elszakadt a szalvéta, de igyekeztem kipótolni, ezért egy kicsit hullámos az írás. Hát semmi sem lehet tökéletes...: ) )

Száradás alatt megcsináltam a habokat.
Levágtam egy darabot a fehér süthető/főzhető gyurmából, addig gyúrtam míg felpuhult. Kis gömböket, abból meg hurkákat gyúrtam, és feltekertem, mint egy tejszínhab ’pamacsot’. Majd kifőztem.
Ragasztópisztollyal feragasztgattam a habokat, amiknek előre bejelöltem a helyét, az eredeti óra lap alapján.

Már csak össze kellett illeszteni a darabokat. Miután ez is megvolt, és beindítottam, rájöttem hogy a haboktól nem fér el a mutató. Na mondom..., most mi lesz...? Szétszedtem újra..., és egyszerűen levágtam mindegyik mutatóból, kb. 1cm-t. Így már minden rendben volt. Még egy kicsi tekergetés itt, állítgatás ott, és kész volt a működő epres-habos óra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése