Kréta doboz

Kellékek:
fa deszka
szög
kalapács
acryl festék
dec.ragasztólakk
ragasztópisztoly
szalvéta
ecsetek
szalag
dekorgumi
matricafesték

Ez a helyes kis doboz, az én cuki kis unokaöcsémnek készült, a 2. születésnapjára.: )

Volt még itthon több darab fenyő léc, ebből állítottam össze. Azt most nem részletezem, hogy mekkora darabokat vágtam, mert már nem emlékszem. A lényeg, hogy miután levágtam a megfelelő darabokat, és összeillesztettem, bejelöltem ceruzával, hogy hova kerüljenek a szögek.
Majd kis férji segítséggel összeszögeltem-nem mintha én nem tudnék szögelni, de nehéz egyszerre a helyén tartani a léceket, és beverni a szöget.: )
Majd fogtam egy kissé vizes, sárga festéket és teljesen lefestettem, kívül-belül. Azért is jó egy ilyenhez az acryl festék, mert az vízállóra szárad, akkor is ha nem lakkozom, így legalább le lehet törölni, ha nagyon maszatos már.

Amíg megszáradt, addig kivágtam a mintákat, kivasaltam a szalagot.

A festék száradása után, odapróbáltam a szalagot, és bejelöltem a helyét, hogy a legjobban tudjam elhelyezni a mintákat.Majd felragaszottamőket. Mivel vékony kis szalvéta mintákról volt szó, így csak felülről kentem le őket.
Miután mindet felragasztottam, szárítottam, az egészet lekentem ragasztólakkal.


Amikor minden száraz volt, jöhetett a szalag.

Először ragasztani akartam, de egy próba darabon hamar kiderült, hogy átüt és nagyon csúnya lett.
Kétoldalú ragasztószalaggal akartam megoldani, de mivel egy kicsi gyereknek szántam, azt akartam, hogy a lehető legbiztosabb legyen. Aztán szögelni akartam, de végül eszembe jutott egy jobb megoldás.
Van én nekem egy tűzőgépem...! Szét nyitottam, mint mikor új kapcsokat teszek bele, és így odanyomva a fához, erősen lenyomva, ’belelőttem’ két kapcsot az oldalába, és az aljába.
Így tul’képp olyan lett a tűzőgép, mint azok amiket barkácsboltokban is lehet kapni, kárpitozáshoz, stb.. Persze biztos nem olyan erős, vagy könnyű használni, mint amit erre gyártanak, de megteszi.: )
Ekkor viszont azzal kellett, szembesülnöm, hogy ez így nem szép,túlságosan elüt a tűzés a doboztól. És túl üresnek is találtam még így az egészet.Ezért sárga dekorgumiból kis virágokat vágtam ki, közepükre, matrica festékkel pöttyöket raktam. Mikor megszáradt, ragasztópisztollyal a tűzésekre ragasztottam.
És készen is volt a mű, ami nagy sikert aratott mindenkinél.: )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése